leoniehelmink.reismee.nl

SLB-scholen onder de aandacht!

Gisteren hebben we een mega goede dag gehad. We zijn naar de universiteit geweest, en hebben daar iets heel moois kunnen doen. We gaan iets vet groots teweeg brengen als het allemaal lukt. De SLB scholen ( speciaal onderwijs scholen) zijn hier erg ondergewaardeerd en die kinderen komen eigenlijk nooit echt aan bod. Nou hebben we vandaag verschillende mensen op universiteit gesproken en ze zijn erg blij dat we er zijn. We willen erg graag dat studenten met ons mee gaan naar de scholen zodat ze zien wat wij doen en daarvan leren. Uiteindelijk moeten we ze leren zelf die lessen voor te bereiden en te geven zodat, als we weer naar Nederland gaan, deze studenten mooi door kunnen gaan en hier eventueel zelfs kunnen gaan werken. Dit alles om kinderen met een ‘beperking’ ook aan bod te laten komen. De vier sportdocenten, en anderen, van de universiteit willen dit ook altijd al graag, maar kunnen dat niet zeggen of aankaarten. De overheid heeft het hier gewoon nooit over, en zij hebben geen rooster ( oid) gemaakt dat de studenten óók op SLB gaan lesgeven. Nu is het zo dat als een docent hier wel voor wilt zorgen en dit aankaart bij de hogere piefjes, de overheid je nogal brutaal vindt en je de kans loopt om simpelweg weggebonjourd te worden.

Maar nu zijn wij er!! Wij westerlingen, waar iedereen toch wel beetje tegenop kijkt, en ons ziet als mensen met meer ‘ macht’. Wij kunnen dit dus een beetje aanwakkeren bij de overheid. En als het goed is krijgen we het allemaal nog voor elkaar ook! Chill he! Echt we waren zoooo blij toen we in de auto zaten. We wisten namelijk totaal niet wat we konden verwachten, of de mensen ons mochten, of ze wouden helpen, en of ze uberhaupt het nut hier van inzagen. Maar ze waren zoo ongelofelijk enthousiast. Echt heel tof.

Dus als het goed is en het ons lukt kunnen wij het hele( of althans een groot deel van het) ‘ probleem’ van de SLB-scholen oplossen op heel Ambon, en wie weet wat er daarna nog gebeurt en/ of hoe ver dit uitreikt!
Hoe vet zou dat zijn! Zo ver is het allemaal nog niet, maar de ideeen zijn er! En ik houd jullie op de hoogte.

Dikke kus

Leo

Fenna

He Leeuwtje, top hoor. Maak er een mooi project van en laat goede dingen achter op Ambon samen met de andere meiden.

Lieneke Westerhof

Hoi Leonie,

Echt gaaf hoor als dit lukt, je zet dan ook echt iets bestendigs neer voor de toekomst van deze kinderen op Ambon. Grandioos!
Duim voor jullie!
Groet,
Lieneke

Liane

Super vet hoor,, hoop dat het jullie lukt ;)
Mooie foto's ook trouwens?
Hoe bevalt het daar verder, ben wel nieuwsgierig omdat ik eerst met Sanne zal gaan :P

Xx

Merel

Laiverd!!

Wat klinkt het allemaal weer super wat je meemaakt!
En wat een ontzettend goed bericht hier boven!
"jij maakt ook een verschil" ;)

Geniet er nog heel veel van, succes met de overheidsmensjes en laat ze een poepie of een oehoehoeehoehoehoeeee horen!

Love ya,
XX Mus