leoniehelmink.reismee.nl

Officiële eerste blog.

Heeey lieve Familie, vrienden en andere belangstellenden,

Nouw daar is ie dan, mijn eerste officiële verhaaltje met mijn eerste ervaringen en indrukken van mijn nieuwe 'leventje' voorde komende 4,5 maand hier in Port Elizabeth in Zuid-Afrika.Ik heb continu gedacht dat ik echt wat moet gaan schrijven, maar ik stelde het elke keer uit. Het heeft dan ook eventjes geduurd voordat ik er echt mee aan de slag ging. Maar het begin is er.

Zoals de meesten van jullie wel weten zit ik in het vierde jaar van de Calo en studeer LO ( lichamelijk opvoeding). Mijn laatste/ eindstage wil ik afronden hier in PE in Zuid-Afrika. Al jaren lijkt mij Afrika een prachtig land om heen te gaan. Mooie dingen doen, mooie dingen zien, en vooral veel nieuwe ervaringen opdoen. Als eindstage kun je ervoor kiezen om deze in NL af te ronden maar de mogelijkheid is er ook om naar het buitenland te gaan. Vandaar dat ik hier nu zit. En ik heb al wat mooie dingen gezien, en gedaan, maar dit zal nog zo veel meer worden en mijn ervaringen zullen nog veel groter worden.

Ik zal nog een kleine terugblik doen naar het begin. Ik snap dat hierdoor mijn blog wel groot wordt, maar je kunt zelf even kiezen welke verhalen je overslaat natuurlijk.

Dinsdag 31 Januari zijn wij ( Aniek en ik) geland. Het mooie weer was ver te vinden. Het regende en regende en dat hield het 3 dagen vol. Er was hier al zo'n 6 weken geen druppel gevallen dus ze waren hier wel blij mee. Van het vliegveld werden we opgehaald en gebracht naar ons huis. Wat zou me te wachten staan, in welke buurt komen we terecht, welke mensen staan daar op ons te wachten. We zullen zien. Ik kan je nu vertellen dat we in een goede buurt zitten, de7 meiden en 2 jongens waarmee we nu in het huis zitten zijn prima lui en het huis inderdaad een Huis bleek te zijn, met niet te vergeten het Zwembad in de tuin. ( check de fotos)

We hebben vorige week kennisgemaakt met de twee scholen waar we les gaan geven. Jarvis school ( de armere school dat zich midden in de townships bevindt) en Westering ( de rijkere school). Op maandag en dinsdag naar de Westering en woensdag en donderdag naar Jarvis. Jaja je leest het goed, ons weekend begint ( voorlopig nog)op donderdag middag. Erg naar allemaal.

De eerste indrukken die ik opdeed op de Jarvis school maandag morgen waren al mooi. De kinderen stonden van jong naar oud, in rijen van jongens en meisje, strak achter elkaar met hun armen over elkaar. Om 08.00 uur begint het zingen. Dit is voor hun bidden. Niet alle kinderen hebben en krijgen thuis de mogelijkheid om te bidden, vandaar dat ze dat hier ook op school doen. Prachtige liedjes, al verstond ik er niets van, wist ik niet waar ik moest staan, welke houding ik moest aannemen, of ik mocht lachen en of ik mocht filmen, ik stond daar en had de kippenvel op mijn armen staan. Jaaa dit bedoel ik met Afrika. Het filmpje dat ik op dat moment heb gemaakt kun je op deze link vinden: htttp://www.youtube.com/watch?v=t6jZgOYf7M&feature=youtube_gdate ( kopieër en plak dit).

Reacties

Reacties

Lizette

hey Leonie, wat een prachtig huis! geniet van alle nieuwe ervaringen . veel liefs vanuit het koude Nederland van ons vijf

Désirée

Dat huis!!!! Geweldig. Superleuk om te lezen en te zien allemaal. We gaan je volgen. Kus!

Marieke

Ha Leonie,
Wauw! Mooi om te zien. Geniet van alles en maak er wat moois van.
Liefs van ons allemaal.

Maaike

Dat ziet er niet verkeer uit LEO!! Super leuk...Ben benieuwd hoe het daar gaat met het geven van gymlessen...Ik ga je in ieder geval volgen...

Onwijs veel plezier, geniet van deze mooie tijd...

Liefs Maaike

Wendy

Hey meis,

Ik ga je zeker volgen, wat een mooie plaatjes en verhalen maak er wat moois van en dan zal ik mijn jaloezie proberen binnen de perken te houden.
Liefs
Ik moest van bij mij thuis de dooie nog de groetjes doen (zij gaan je ook volgen ;) )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!